Jamen, vi stødte ikke på udfordringer undervejs. Jeg vil gerne fortælle hele historien, men det har faktisk bare kørt på skinner.
Mads Nobel Danborg
Digital Transformation Manager, Wexøe
Hør Mads fortælle hele historien med egne ord
500.000 varenumre
Wexøe repræsenterer over 40 producenter i Danmark, og Wexøe kunne potentielt vise 500.000 varenumre på deres portal. ”Men vi kan umuligt strukturere og opdatere så mange varenumre manuelt,” fortæller Mads Nobel.
Derfor skulle produktdata kunne sendes automatisk fra leverandørernes systemer til PIM-løsningen hos Wexøe, hvor data også skulle kunne struktureres automatisk og dermed vise de vigtigste informationer om produkterne.
Kunderne skal kunne se varen
Wexøes udfordring var at, deres produkter ikke blev vist ordentligt - hverken online på deres egen shop eller hos samarbejdspartnere. ”Og i dag skal man bare være tilstede online, så vi kan blive vist i de søgninger, som vores potentielle kunder foretager online. Kunderne skal kunne se varen, ellers ringer eller mailer de ikke med en bestilling, ”fortæller transformations-manageren og fortsætter: ”NORRIQ hjalp os ordentligt i gang. Vi fik faktisk NORRIQ anbefalet af en af vores egne samarbejdspartnere, som også havde fået en PIM-løsning implementeret af NORRIQ.”
”Produktoplysningerne er baseret på ETIM, der er den globale standard for klassificering af produktdata. Den form for standardisering sparer tid og sikrer høj datakvalitet. Time-to-market forkortes kraftigt, og slutkunderne vil altid få et struktureret og opdateret overblik over de produkter, som de søger.”
Mads Nobel Danborg
Digital Transformation Manager, Wexøe
Varer, der passer til kundens behov
"På sigt vil vi gerne have en shop, der blandt andet kan genkende kundens profil og præsentere dem for de varer, som de har behov for, ”siger Mads Nobel. ”Selvom det er B2B, så skal du i dag have en webshop, der matcher B2C-shops i funktionalitet, hvis du ikke vil tabe den indkøber, der besøger dit site, på gulvet. Det skal være ligeså nemt for ham eller hende at finde og købe de rør, kabler og materialer, som de har brug for i deres arbejde, som det er at finde og købe de træningssko, de bruger i deres fritid. Og det forstår NORRIQ, der laver både B2C og B2B-shops”.
Budgettet skred ikke
Projektet havde ikke en aftalt deadline, så der var ingen skred i noget tidsplan. ”Budgettet skred heller ikke. Det kostede mere end planlagt, men det var jo fordi, vi ville have flere ting med. Jeg ville gerne sige, der var udfordringer undervejs for at give det hele billede af projektet, men det var der ikke. Dem kom NORRIQ netop og løste. Jeg ville da gerne have det hele fikset på en enkelt dag, men det er jo ikke realistisk, ” fortæller Mads Nobel. ”Jeg er vild med, at NORRIQ ikke har bundet os til dem, og det binder os tættere sammen. Vi bliver hos NORRIQ – ikke fordi, vi skal eller på grund af en latterlig kontrakt, men fordi de leverer varen. Og jeg ser flere projekter i kikkerten.”
Fakta om Wexøe
Wexøe er en socialt ansvarlig virksomhed, der hjælper skandinaviske virksomheder med at realisere deres fulde potentiale ved at tilbyde skræddersyede løsninger inden for kritisk infrastruktur, el, automation og kommunikation. De har siden 1958 skabt fremtidens løsninger og resultater til deres kunder gennem mod, indsigt og dedikation. Målet er altid det gode, langsigtede resultat, men også at være nemme at gøre forretning med både i processen og i udbyttet.
Wexøe står på fire ben gennem divisionerne Wexøe Installation, Wexøe Industry, Wexøe Power og Wexøe Solutions. Ud over distribution af elektricitetsprodukter, så skaber de løsninger for store virksomheder som Lego, Novo Nordisk, Nestlé og BaneDanmark.