Styrk jeres position i en branche, der konstant er i udvikling
Overblik og strømlinede processer en nødvendighed, hvis danske handels- og engrosvirksomheder skal opretholde deres konkurrencemæssige fordele, imødekomme kunder og leverandørers behov, samt levere en bedre kundeservice.
Her er data og digitale værktøjer løsningen. I skal omfavne digitaliseringen og sætte strøm til jeres nuværende arbejdsgange.
Hos NORRIQ specialiserer vi os I at bygget tilpassede digitale løsninger til handels- og engrosvirksomheder.
Med handels- og engrosløsningen får I automatiseret ordre- og vareflow, overblik over kost- og salgspriser med Business Intelligence, samt forbedret lagerstyring, distribution og indkøb. Salget styrkes med web-baseret kundeselvbetjening, eCommerce og PIM.
Løsningen hjælper med at effektivisere interne arbejdsgange og fastholde jeres kunder med bedre kundeservice.
Få smurt værdikæden af digitale værktøjer til handel og engros.
Sådan håndterer NORRIQs løsning de mest almindelige udfordringer i branchen:
Mangel på brugbare salgsdata pie_chart
Business Central ERP med Business Intelligence på toppen samler al data på tværs af virksomhedens forskellige systemer. Data kan derefter hurtigt fremvises via dynamiske rapporter, der nemt kan deles med hele organisationen.
Salg via nye kanaler shopping_cart
En webshop med en dedikeret PIM-løsning koblet derpå kan åbne op for salg via nye kanaler. Produktdata kan nemt vha. PIM-systemet deles med online markedspladser, leverandører, salgsportaler, osv.
Optimeret lagerbeholdning trending_up
Grossistvirksomheder skal have styr på lagerbeholdningen og i realtid dele denne indsigt med resten af organisationen. Dedikerede lagerløsninger, fx Tasklet Factory med scannere fra Honeywell, kan hjælpe med at strømline lageret, minimere fejlindtastninger og holde omsætningshastigheden på lageret oppe.
Overblik over kost- og salgspriser dashboard
Få hurtig indsigt i kost- og salgspriser for jeres varer med Business Intelligence. Her kan I nemt se dækningsbidraget på vare-, varegruppe- og leverandørniveau. Træf lønsomme beslutninger baseret på indsigt i forretningskritiske datakilder.
Indkøb af rette varemængder credit_card
Realtids salgsdata og kundedata kan via en integreret BI-løsning deles på tværs af afdelinger og teams. Denne viden og indsigt gør det lettere for jeres indkøbsafdeling af placere optimale indkøbsordrer, der sikker den rette mængde af varer, der efterspørges af kunderne.
Øg produktiviteten settings
Reducer manuelt arbejde ved at digitalisere og automatisere rutineopgaver, styrke kommunikationen og optimer koordinering via notifikationer og elektroniske godkendelser. Hertil findes en række dedikerede apps og tillægsløsninger.
Forecast og dynamisk rapportering pie_chart
Definer KPIer og følg udviklingen i salg, indkøb og lagerbevægelser ved hjælp af Power BI og Solver CPM. Forstå hvor i værdikæden, der er forbedringspotentiale.
Administrer produktdata archive
Tag et PIM-system i brug og gør administrationen af produktdata til en leg. Et centralt sted til alle produktinformationer højner kvaliteten og sikrer ensartethed.
Sælg mere nemmere og hold værdikæden kørende
NORRIQs løsning er baseret på 365 Business Central med brancherettede tillægsløsninger og apps
Overblik over lageret
Undgå tomme lagerhylder, fejlpluk og minimér omkostningerne til lagerhåndtering. Hav desuden fuld sporbarhed med styring af lot- og serienumre og datoer. Dette sikrer I med NORRIQs løsning - og med:
- Online håndscannere
- Stregkoder, der registrerer varen korrekt - hver gang.
Løsningen styrker dialogen mellem salg og produktion og sikrer, at sælgerne kun kan frigive ordrer på varer, der er på lager.
Samtidig effektiviserer NORRIQ jeres:
- Palleregnskab
- Fragtbreve
- Labelprint.
Løsningen informerer automatisk jeres lagermedarbejdere om:
- Vareplacering
- Plukkerute
- Forsendelse.
Løft salget med e-handel
Spar tid. Spar ressourcer. Løsningen hedder e-handel og kundeselvbetjening. Alt styres ét sted. Det betyder, at I flytter jeres økonomi-, ordre-, lager-, logistik- og salgsprocesser ud på jeres e-handelsplatform med selvbetjening til indkøberne.
Løsningen kan I kombinere med:
- Produktdatastyring og elektronisk varekatalog
- Optimér kundeoplevelsen
- Skræddersy kataloget til den enkelte kundes behov
- Automatiser opdatering af produktdata med PIM.
- B2B Webshop med integration til forretningssystemer
- Gør det nemt for indkøberne at handle hos jer
- Giv jeres sælgere nem adgang til nøgletal
- Se, hvilke produkter/sælgere, der performer bedst
Alle systemer arbejder sammen i skyen i vores Cloud Data Hub, der er baseret på MACH-arkitektur.
Økonomi- og forretningsstyring
Få overblik over kost- og salgspriser. Få kontrol med lagerværdier. Styrk likviditeten.
NORRIQs løsning gør det nemt at:
- Se dækningsbidrag på:
- Varer
- Varegrupper
- Leverandører
- Tage lønsomme beslutninger for varesortimentet
- Overskue kost- og salgspriser – essentielt for virksomheder, der lever af marginalerne.
Med løsningen kan I:
- Gør det nemt at styre provisioner til sælgere og agenter samt afgifter til SKAT
- Automatisere købsfakturaprocesserne og statusopgørelsen
- Integrere nemt til banksystemer.
Business Intelligence-integrationen gør det nemt at:
- Gøre lagerbeholdning og indkøbsbehov transparent for økonomi og ledelse
- Tage de rette supply chain-beslutninger
- Skabe overblik og overskuelig rapportering
Alle systemer (ERP, PIM, BI, Webshop og øvrige Apps) er bundet sammen i en enkelt løsning i skyen - og de enkelte systemer kan skiftes eller slukkes efter behov.
Designikon digitaliserer til ny vækst
Normann Copenhagen har gennemgået en digital transformation, som har gearet virksomheden til næste omsætningsniveau.
NORRIQs varekonfigurator gør den ellers komplekse konfiguration af en vare enkel:
- B2B salg flyttes til webshop
- Power BI skaber transparens i organisationen,
- 50 % tidsbesparelse er opnået på lagerfunktioner.
Få smurt værdikæden
Effektivisér din handels- og engrosvirksomhed med digitale løsninger, fx:
- Moderne ERP, PIM, BI og en B2B-webshop - start et sted
- Hvordan den mest effektive IT-løsning for wholesale ser ud
- Inspirationskatalog over relevante features.
Hvorfor vælge NORRIQ?
NORRIQ bygger på mange års erfaring med at sikre værdi med IT i handels-, design-, og engrosvirksomheder.Nogle af Danmarks stærkeste brands har valgt NORRIQ:
Stærke apps til handels- og engrosvirksomheder
Warehouse Management business
Effektivisér lagerstyringen via jeres ERP og få enklere arbejdsgange på lageret.
NP Retail shopping_cart
Bliv gearet til vækst med én samlet platform til POS, lager, bogholderi, finans og rapportering.
TrueCommerce EDI screen_share
EDI automatiserer strømmen af data mellem jer og jeres samhandelspartnere.
nShift (tidl Consignor) local_shipping
Delivery Management med integration til jeres webshop og Business Central.
Vil I høre mere?
Book en uforpligtende snak med en IT-forretningskonsulent
FAQ om digitalisering i handel og engros
Hvorfor digitalisere handels- og engrosvirksomheder?
Hvis I ønsker at effektivisere og strømline jeres processer, bør I digitalisere jeres handels- og engrosvirksomhed. Med digitalisering af jeres virksomhed vil I f.eks. få et bedre overblik over kost- og salgspriser, få styr på lagerværdier, få centraliseret produktdata med et PIM-system, få indsigt i salgs-, kunde- og varedata med en BI-løsning, samt sælge jeres varer online via en webshop.
Hvordan giver digitalisering værdi for handels- og engrosvirksomheder?
Digitalisering tilfører handels- og engrosvirksomheder meget værdi. Der hvor vi ser den største værdi, er at virksomheder, der omfavner digitaliseringen, får optimeret deres arbejde med lagerstyring – f.eks. optimering af vareflow, minimering af tomme lagerhylder og fejlpluk. Derudover får virksomhederne også et bedre overblik over kost- og salgspriser, der kan være med til at styrke likviditeten. Det er blot nogle af de områder, hvor digitalisering giver værdi for handels- og engrosvirksomheder.
Hvilke digitale værktøjer kan handels- og engrosvirksomheder drage fordel af?
Der findes mange specialtilpassede løsninger til handels- og engrosvirksomheder. Vi kan anbefale digitale værktøjer, som Power BI, Business Central, EDI-løsning fra TrueCommerce og lagerstyringsløsninger, som f.eks. Tasklet Factory. En webshop vil også give værktøjer til at kunne drive digitalt salg online. Tag en snak med en konsulent, som kender handels- og engrosbranchen og spørg dem om anbefalinger af digitale værktøjer til jeres virksomhed.