Optimer værdikæden
Optimér lagerstyring og logistik med overblik over produktionsbehovet. Accelerér operationstider og minimér spildprocenter. Og forenkl lønhåndteringen med tidsopsamling i produktionen.
Udvalgte muligheder og funktioner i vores food & procesløsning
- Planlægning
- Sporing
- Lot/batch
- Quality assurance
- Shopfloor
- Logistik
- Kapacitetsstyring
- Tank/Silo-styring
- For- og efterkalkulation
- Receptstyring
- WebService/Integration/API
- PIM produktdatastyring
- B2B Webshop
- BI-overblik og rapportering
- Dokumentation
- Product Lifecycle
- Certificeringer
- Udløbsdato
- Labelstyring
- Warehouse Management
Hvorfor vælge NORRIQ
Løsningen bygger på NORRIQs mangeårige erfaring med IT-løsninger i fødevarebranchen. Gør som andre fødevareproducenter - vælg NORRIQs løsning til fødevare- og procesvirksomheder i NAV / 365 Business Central
Hold styr på standarder og sporbarhed
I denne eBook kan I læse, hvordan NORRIQs Food & Proces-løsning ...
- Effektiviserer værdikæden
- Samler nøgleinformationer om alle leverandører ét sted
- Indeholder branchetilpasset software til NAV / 365 Business Central.
Optimér arbejdsgangene i procesvirksomheden
NORRIQs løsning er baseret på 365 Business Central samt på brancherettede tillægsløsninger og apps
Sporbarhed og kvalitet
Styr udløbsdatoer, spor varer og forudsig produktionsbehov med forecast.
Der stilles stadig højere krav til sporbarhed og kvalitet, ikke mindst pga. risikoen for en tilbagekaldelse. Hvis det skulle ske, er det derfor vigtigt, det foregår effektivt, hurtigt og uden besvær.
Sporbarheden skal være komplet – det er alle dele i forsyningskæden som skal være dækket. Gennemsigtighed er nøgleordet. Det skabes gennem registreringer af f.eks. kvalitetsmålinger, holdbarhed, opbevaring og transport.
Med NORRIQs Food & Proces-løsning skaber I sammenhæng mellem:
- Planlægning
- Kvalitetssikring
- Produktion.
Med løsningen kan I automatisere:
- Registrering af laboratorie-kvalitetsmålinger
- Sporbarhed
- Holdbarhedsstyring
- Shop floor control - integreret med løn.
Planlægning og produktion
NORRIQ Food & Proces strømliner og automatiserer indkøb og logistik, så I altid har rette mængder råvarer på lager – uden at gå på kompromis med risikoen for fordærvelige varer.
Som fødevarevirksomhed er under-/overlevering og varierende råvarekvalitet en del af normalen. Med NORRIQ’s fødevareløsning kan disse udfordringer håndteres effektivt, hvilket frigiver en masse ressourcer i den daglige arbejdsgang.
Forudsigelighed og forkalkulationer er vigtige parametre, når man skal sikre en effektiv og præcis planlægning af produktionen.
Med et effektivt system til håndtering af forecast af efterspørgslen kan de rigtige beslutninger tages i forhold til:
- Indkøb
- Planlægning
- Produktion
- Distribution
Med en BI-løsning fra NORRIQ, som måler de rette KPI’er og giver præcise analyser til efterkalkulation, er der stor gennemsigtighed i planlægning og produktionsprocessen.
Salg og marketing
Skab varige kunderelationer. Luk aftaler. Vækst forretningen.
Jeres Food & Proces-løsning integreres med PIM-system, lagerstyringsmodulet og webshoppen, så hele salgs- og marketingforløbet glider let med så få manuelle arbejdsgange som muligt.
Med NORRIQ Food & Proces er det nemt at:
- Optimere salgs- og marketingprocesser.
- Styre provision
- Modtage EDI-ordrer via jeres website.
- Integrere og bruge løsningen sammen med jeres e-handelsplatform.
Løsningen kan også understøtte kunde-relationerne med:
- En stærk B2B-webshop
- Indbygget Marketing Automation.
En kundeportal kan du også få.
Administration
Styr dækningsbidrag pr. produkt. Opfyld EDI-krav fra kunder. Analysér hvor værdien skabes – og styrk beslutningsprocessen.
Med NORRIQ Food & Proces kan I:
- Budgettere og designe forecasts
- Samle og styre kontrakter for kunde- og leverandøraftaler.
Løsningen kan integreres med Business Intelligence, der sætter jer i stand til at:
- Analysere data fra mange kilder
- Se leverandørers performance
- Se optimerings-potentiale i jeres egne processer og lønsomhed – og meget andet.
PIM og lagerstyring
Sammen med en PIM-løsning (Product Information Management) understøttes processer omkring håndtering af produktoplysninger helt fra produktion og indkøb til salg og markedsføring på web.
Den understøttelse gælder også informationshåndtering til og fra dataleverandører som f.eks. GS1 og mellemproduktions- og salgsenheder samt egne og kunders e-handelsløsninger. Håndtering af sortimenter og forkalkulationer er også noget, som en PIM-løsning kan tilbyde.
Med en lagerstyringsløsning ovenpå fødevareløsningen understøttes processerne vha. moderne scanningsteknologi til lagermodtagelse, læg på lager, pluk til produktion og optimering af afsendelseslogistikken.
Samtidig understøttes hele processen omkring batch/lot, holdbarhed og kvalitetsprocessen.
Optimér lagerværdi og lagerprocesser med værktøjer til:
- Labelstyring
- Sporbarhed
- Stregkoder
- Varemodtagelse
- Pluk og pak.
Vi har sat pris på NORRIQs indstilling om ikke blot at løse udfordringerne – men at løse dem bedst muligt for netop vores virksomhed.
Leo Hansen, CFO
Aurion
Vi kender udfordringerne i fødevarebranchen
Alle industrier møder helt specifikke udfordringer, og det samme gælder naturligvis fødevareindustrien. Krav om særlige kvoter, kvalitetssikring og reguleringer på tværs af landegrænser skaber nogle helt særlige spilleregler for virksomheder, der vil have succes i en konstant udviklende industri med stigende efterspørgsel og strengere krav.
Frugt/grønt
Indtjeningen er under pres, og det er en kunst at forudse efterspørgslen fra dag til dag. Dertil er det svært at balancere den øgede kvalitetsbevidsthed med krav om øget bæredygtighed.
Økologi vinder ind i kunders forventninger og i de regulative krav, og der skal ligeledes tages højde for, at priserne skal holdes fornuftige.
Med den rigtige fødevareløsning har du altid indsigt og styr på jeres produktionskæde.
Fisk
Hvordan sikrer man, at kvoterne overholdes, og hvor kommer fiskene egentlig fra? Holdbarhed og vejen fra havet til forhandler skal fungere, så kvaliteten er i top og forretningen holdes sund.
Dette er ikke nemt at sikre i en branche, hvor kunder forventer et varieret udvalg af friske fisk, og hvor efterspørgslen kan ændre sig på meget kort tid.
Det kræver et system med effektiv sporbarhed med automatiserede processer.
Kød
I kødindustrien skal man imødekomme en lang række krav omkring dyrevelfærd og kvalitetskontrol.
Det sociale pres stiger, men varene skal stadig holdes friske, og priserne må ikke blive for dyre. I sidste ende skal kvaliteten holdes, og kundernes forventninger skal mødes, hvis man vil have succes.
Dette kræver nogle udfordringer, som kun en effektiv fødevareløsning kan sikre.
Bagværk
Skal man have succes indenfor bagværk skal man kunne holde sig innovativ og bevare evnen til at være fleksibel. Dette er den eneste måde at begå sig på i en branche, som domineres af både tradition og nye trends .
Producenter skal hurtigt kunne tilpasse sig til et nyt innovativt produkt, som trender i branchen.
Dette kræver nogle særlige systemer, som giver mere fleksible muligheder.
Slik
I slikindustrien sætter den længere holdbarhed sine helt egne krav til sporbarhed. Track & Trace bliver her afgørende, og varene skal stadig forsendes på måder, der sikrer, at kvaliteten bevares.
Øget bevidsthed omkring sundhed skaber også sine krav til produktionen. Kunderne har stigende forventninger til, at slik skal produceres af naturlige og bæredygtige ingredienser. Det gør det svært at øge indtjeningen, da kunderne stadig forventer lave priser på slik.
Mejeri
Mejerivirksomheder kræver helt specifikke softwareløsninger til eksempelvis administration af siloer, og som kan holde overblik over markedets prisændringer. Bæredygtighed og dyrevelfærd gør sig naturligvis også gældende indenfor mejeribranchen.
Dertil er der strenge krav til gennemsigtighed og kvalitetssikring, og det er vigtigt at kunne holde overblikket over forskellige mejeriprodukter, som kan have meget forskellige produktions- og opbevaringsforhold.
Stærke apps til fødevare- og procesvirksomheder
Warehouse Management business
Effektivisér lagerstyringen via jeres ERP og få enklere arbejdsgange på lageret.
Jobmanager schedule
Modul til brugervenlig optimering af hele værdikæden; fra dataopsamling til lønudbetaling.
Enterprise Asset Management pie_chart
Reducer nedetiden og få mere ud af alle aktiver med et stærkt EAM-system fra Dynaway.
TrueCommerce EDI screen_share
EDI automatiserer strømmen af data mellem jer og jeres samhandelspartnere.
Vil I høre mere?
Book en uforpligtende snak med en IT-forretningskonsulent