Self-service med stor effekt
DCC Energi forsyner 60.000 kunder med energiprodukter som fyringsolie, diesel, naturgas, el, kul og træpiller. For at servicere fyringsoliekunderne på den mest professionelle måde 24 timer i døgnet, 365 dage om året, har energiselskabet sammen med NORRIQ gjort B2B e-handelsplatformen DCC Online til en hjørnesten i deres B2B fyringsolieforretning.
400 sparede telefonopkald om ugen
DCC Online gør det ikke alene meget nemmere for kunderne at bestille fyringsolie, se fakturaer, se priser og kontooplysninger, og oprette nye leveringsadresser – e-handelsplatformen sparer også energiselskabet for 400 opfølgnings-telefonopkald om ugen.
Fakta om løsningen
DCC Online bygger på NORRIQ e-Commerce Accelerator, som er baseret på webplatformen Dynamicweb, og er fuldt integreret til DCC Energi´s ERP-system ved hjælp af NORRIQs integrationsmotor Live Web Integration.
De mange telefonopkald spares, fordi kunderne som en del af deres online bestilling kan oplyse bl.a. placeringen af deres olietanke. Dette krævede tidligere at DCC Energi ringede til kunden. Ved at gøre tankoplysningerne til en del af online bestillingsprocessen, får DCC Energi sammen med ordren alle de vigtige oplysninger, de skal bruge. Dermed kan ordren færdigbehandles straks.
Forhandlerne ser alt ét sted
DCC Energi leverer fyringsolie til slutkunder gennem forhandlere med egne tankbiler. DCC Online sikrer, at forhandlerne får samlet alle oplysninger ét sted, fra priser, bestillinger til tankplaceringen hos slutkunden.
Indfrier I hele jeres e-handelspotentiale?
Der er mere til e-handel end flot design, vælg den rigtige partner og indfri hele potentialet. NORRIQ er et af Danmarks mest erfarne e-handelshuse, og vi lever og ånder for at gøre e-handel enkelt og intelligent. Vi er stærke på både design og teknologi - og derfor er vi den bedste e-handelspartner, hvis du er interesseret i mere forretning og mindre administration.
Læs mere om E-handel