Savner I overblik over skiftet fra NAV til Business Central?

Der er meget at tage stilling, når Dynamics NAV skal skiftes ud med den nye Microsoft Dynamics 365 Business Central. En række forhold er medbestemmende for, hvornår det er bedste at rykke til næste niveau, hvilken vej I skal vælge, og hvordan processen skal være.

I sidste ende handler det om at sikre jeres investeringer fremadrettet og opnå en god business case, som styrker jeres forretning.

 

Vil I investere mere i jeres Dynamics NAV?

Tidspunktet for skiftet til Business Central afhænger blandt andet af den løsning, I har i dag. Supporten til Dynamics NAV ophører fem år efter release af systemet. Det betyder, at Microsoft’s support til eksempelvis Dynamics NAV 2016 ophører i 2021. Men der er også andre parametre i spil: Ønsker I at fortsætte med det, I har - og investere mere i en løsning, der reelt er sat udløbsdato på? Og ser I nogle muligheder i Dynamics 365 og Business Central, som kan være med til at transformere jeres virksomhed digitalt og give jer et forretningsmæssigt forspring? 

 

Hvilken vej til næste niveau er den bedste for jer?

Et andet stort spørgsmål er, hvilken vej I skal vælge. Igen afhænger svaret af en række vurderinger – først og fremmest jeres behov. Microsoft har stort fokus på at levere løsninger i Cloud, og der er ingen tvivl om, at det er den vej, det går inden for ERP – lige som I kender det fra andre løsninger i skyen såsom Office 365 og Dynamics 365 Customer Engagement (CRM). Langt hovedparten af mellemstore virksomheder med NAV vil imidlertid skulle vælge en ”mellemvej” først i form af Business Central On-premises, altså serverbaseret. For at finde den rette vej fra NAV til næste niveau kræver det et nærmere kig på, hvor kompleks jeres virksomhed er, og hvor mange tillægsløsninger I har.

 

Vælg den rigtige proces for jeres virksomhed

Når det er analyseret, er det vigtigt, at processen tilrettelægges på den rigtige måde. Ikke mindst fordi I dermed kan få mest muligt ud af jeres nuværende licensværdi. Det handler også om, hvordan I nemmest får indarbejdet de nye teknologier, som løsningen bygger på, hvor tilretninger af systemet foretages som extensions, altså udvidelser uden for selve systemkoden, leveret af Microsoft – i virkeligheden en kæmpe nyhed, som gør, at I ikke længere skal ud i dyre opgraderingsprojekter.

 

Book et møde og få en gratis oversigt over jeres situation og kommende skift til Business Central

Kunne du tænke dig at få et professionelt indspark og med- og modspil, når I vurderer mulighederne og vejen fra NAV og videre til fremtidens suite af forretningssystemer, samlet i Microsoft Dynamics 365? NORRIQ er en af Danmarks førende leverandører af Microsoft Dynamics og tilbyder at holde et møde med jer og efterfølgende udarbejde en oversigt, som vi kalder Business Central / Cloud oversigt. Den vil indeholde svar på de grundlæggende spørgsmål og vores anbefalinger og kan indgå i jeres beslutningsgrundlag.

Book gratis møde og få en Business Central / Cloud oversigt her:

Book møde

da-DK
Kontakt os

NORRIQ anvender egne cookies samt cookies fra tredjeparter for at få hjemmesiden til at fungere og lette brugen, vise målrettede annoncer til dig, til trafikmåling og til at tracke dit besøg på norriq.dk. Ved at klikke videre giver du samtykke til denne brug af cookies. Du kan altid tilbagekalde dit samtykke ved at blokere cookies i din browser.