Sådan får du lagerstyring til din webshop med Business Central

Lagerstyring til webshoppen er essentielt for at give kunder en god oplevelse. Hold styr på, hvilke varer der er på lager og vis de rigtige lagerinfo.

Sådan får du lagerstyring til din webshop med Business Central  - NORRIQ

Hvad er lagerstyring?

Lagerstyring er processen med at styre din lagerbeholdning, hvilket kan gøres ved hjælp af et softwareprogram. Denne software hjælper dig med at holde styr på de varer, du har på lager, og undgå over- eller underbeholdning. Med andre ord hjælper det dig med at få overblik over og styre mængden af produkter, der er tilgængelige til salg på din webshop.

For at vise denne varetilgængelighed på webshoppen er et lagerstyringssystem næsten en nødvendighed.

Med et online lagersystem får du bl.a. et mere præcist indblik i:

Hvilke varer der ikke sælger.

  • Lagerbeholdningen.
  • Tilgangen af varer til lageret.
  • Lageroptælling og registreringer.
  • Hvilke varer der skal genbestilles.

Der findes en lange række andre funktioner, som et online lagerstyringssystem vil kunne give dig. Det hele afhænger af valget af lagersystem og hvordan det skal integreres mellem dine andre systemer og din webshop.

 

Hvad er fordelene ved lagerstyring til din webshop?

Lagerstyring er en vigtig del af driften af en virksomhed. Det hjælper dig med at vide, hvor meget lager du har, og hvad kunderne ønsker og har brug for. Lagerstyring til din webshop kan sørge for, at systemet automatisk sørger for at bestille varer til lageret, når du sælger produkter på webshoppen. Det gør dig i stand til at undgå, at din webshop aldrig løber tør for populære produkter.

Det kan være en udfordring at sørge for, at din webshop altid har nok lagerbeholdning, især hvis du arbejder med begrænset plads eller ressourcer. Men med lagerstyringsværktøjerne i Dynamics 365 Business Central bliver det nemmere end aldrig før.

I dashboards vil du kunne se lagertilgangen for dine varer. Det gør dig i stand til hurtigt at analysere købsmønstre hos dine kunder, så du kan sørge for at lageret ikke løber tør for hurtigt omsættende varer. Det er specielt vigtigt at have styr på i din webshop.

Med lagerstyring i Business Central vil du kunne få opdateringer om lagerstatus i din webshop i realtid. Registreringer på lageret bliver synkroniseret lynhurtigt og data sendes videre til din webshop. Det betyder, at du bl.a. kan:

  • Sikre, at du altid har den rigtige mængde og de rigtige produkter på lager til dine webshop-kunder
  • Opsætte automatiske og intelligente regler for genbestilling af varer til lageret
  • Forbedre kundetilfredsheden ved at sikre, at de kan købe de produkter som ses på webshoppen
  • Få 100 % ordrepræcision og eliminere overbeholdning

Det alt sammen med til at give dine besøgende en god webshopoplevelse, da de altid vil have et retvisende billede af, hvilke varer der er på lager og, hvor stort et antal, der er på lager. Det vil kunne forbedre din e-handel ved at gøre det nemt at handle på din webshop.

 

Warehouse Management til Business Central

Tasklet Factory har udviklet en tillægsløsning til Business Central, som udvider lagerstyringsfunktionalitet. Ttillægsløsningen hedder Tasklet Factory Mobile Warehouse Management Sytem (WMS).

Med Tasklet Factory Mobile WMS vil du kunne foretage registreringer i samme sekund, lagermedarbejderen udfører opgaven på lageret. Ud over at øge præcisionen i registreringer, er mange funktioner også enklere at arbejde med i forhold til logistik-værktøjerne i Dynamics 365 Business Central / NAV.

Mobile WMS er den oplagte lagerstyringsløsning til Business Central, som kan sikre de korrekte lagerinformationer på din webshop.

Læs mere her

 

Integrer din lagerstyring med din webshop

Lagerstyring og din webshop er det perfekte match til at levere en fantastisk kundeoplevelse. Men det kræver først og fremmest, at du har styr på data mellem dine systemer. Hvis ikke data flyder automatisk mellem dine systemer vil du i værste fald ende med at vise den forkerte lagerstatus for dine produkter på webshoppen. Effektiv lagerstyring er afhængig af en stabil integration til webshoppen.

Vi har integreret Business Central til vores kunders webshops. Fordelen ved at integrere ERP-systemet til din webshop er at lagerdata og -informationer opbevares et sted. Det vil sige, at lagerstatus om dine produkter på webshoppen hentes direkte fra lagerstyringssystem i Business Central. Med andre ord, så opdateres lagerstatussen, hvis der indtastes eller registreres nye lagerantal i Business Central. Alt sammen sker automatisk og du kommer til at fjerne en masse tunge og manuelle arbejdsgange med at sørge for at opdatere webshoppens lagerstatus.

Med lagerstyring til din webshop undgår du, at besøgende på din webshop ser forkerte og ikke-opdaterede informationer om lagerstatus for dine produkter. Det giver en dårlig kundeoplevelse at bagefter skulle skrive til kunden, at de ikke kan få produktet alligevel.

En direkte integration mellem webshop og lagerstyring gennem Online Warehouse Management i Business Central vil løfte jeres online forretning og levere en bedre købsoplevelse på webshoppen.

 

Andre spændende artikler:

Hvad betyder ”Warehouse Management” for din virksomhed?

Sådan får du succes med en B2B webshop

Konsignationslager har fået fornyet aktualitet