Det var i høj grad på grund af NORRIQs rådgivning og 360 graders kompetencer, at vi traf beslutningen om at migrere til Microsoft Dynamics NAV.

Birger Hede
It konsulent, Falck Teknik
image

Servicekontrakter er kernen

Servicekontrakter er kernen i Falck Tekniks forretning, hvor mere end 80 personcertificerede montører hvert år servicerer og kontrollerer kundernes brandmateriel, i alt op til 475.000 enheder, på mere end 60.000 adresser. Et arbejde, som stiller høje krav til integrationen mellem virksomhedens servicemodul, hvor montørernes arbejde planlægges og registreres og økonomisystemet, hvor al fakturering foregår.

Birger Hede, It konsulent hos Falck Teknik, forklarer: "Det stod klart for os at vi havde brug for en ny it-platform, hvis vi ville følge med tiden og ruste os på et marked, som efterhånden er præget af konkurrence på både pris og servicekvalitet. I starten var vi dog ikke helt sikre på, om det var bedst at bygge videre på vores gamle, velprøvede platform eller om vi skulle tage springet og migrere til noget nyt. Da der umiddelbart så ud til at være både fordele og ulemper ved begge løsninger, bad vi flere leverandører om tilbud og forslag".

image

Fokus på service

NORRIQ var en af de 5-6 leverandører, som Falck kontaktede. "NORRIQ anbefalede os at vælge en ny platform frem for at bygge videre på den gamle. Rationalet og begrundelserne, som NORRIQ fremlagde for os, gav mening og tog i høj grad udgangspunkt i vores forretning og vores behov - frem for i systemets medfødte egenskaber," siger Birger Hede, og uddyber:

"Vi vil jo gerne skabe et godt og effektivt arbejdsmiljø for alle medarbejdere og ikke mindst servicemontørerne. Derfor havde vi fra starten fokus på servicemodulet. Det var her, der virkelig kunne ske forbedringer i forhold til vores tidligere, lidt fastlåste system"

image

Fik et fremadrettet fundament 

Microsoft Dynamics NAV's Service Managementmodul viste sig hurtigt at være et rigtigt godt fundament at bygge videre på. Det dækker umiddelbart helt op til 90% af de behov vi har. Samtidig kan vi bruge den eksisterende datastruktur med kun ganske få tilretninger. Det betyder, at fremtidige opgraderinger bliver enkle at udføre".

Falck Tekniks krav til økonomidelen, viste sig ikke at være væsentligt anderledes end de fleste andre moderne virksomheders krav: Adgang til minutopdateret information om virksomhedens økonomiske situation.Et på en gang detaljeret og samlet overblik over omkostninger, indtægter og andre transaktioner på tværs af virksomheden. Alt sammen egenskaber, som er indbygget i Microsoft Dynamics NAV standard finansmodul.

Fordele på mange niveauer

Efter at have brugt det nye system i godt et halvt år, viser fordelene ved den nye platform sig tydeligt. Prisstrukturen er nøje tilpasset både kundernes og Falck Tekniks behov. Dermed er det f.eks. blevet muligt at arbejde med én samlet serviceaftale, som til gengæld kan dække over flere forskellige servicekontrakter på forskellige adresser. En god ting, hvis en kunde har flere forskellige adresser med forskelligt udstyr, som skal serviceres på forskellige tidspunkter.

image

Nemt udtræk til Excel

NORRIQ har udviklet et værktøj, som gør det muligt at overføre et standard dataudtræk fra Microsoft Dynamics NAV til Excel. På den måde kan Falck Teknik trække statistikker og rapporter på kryds og tværs af data og ikke være fastlåst af de predefinerede rapporter, som ligger i Microsoft Dynamics NAV.

Værktøjet bliver blandt andet brugt til at følge op på de servicemål, som er sat i forhold til kunderne. Sidst, men ikke mindst, er det blevet lettere at oprette, følge og fakturere de mange servicekontrakter. Simpelthen fordi de nu er en integreret del af løsningen.

Samtidig er løsningen så fleksibel, at man hurtigt kan hente væsentlige oplysninger fra en specifik servicekontrakt. F.eks. hvor en bestemt enhed - måske en pulverslukker rent fysisk befinder sig. Falck Teknik vil på sigt optimere kommunikationen med de 80 servicemontører - noget som også er understøttet i den nye platform

Slut med tastearbejde

En anden ting man heller ikke savner i salgsafdelingen er tastearbejdet i forbindelse med ordreoptagelse. Før brugte vi meget tid på at taste ordrer ind, der kom på fax. Nu får vi det ind via app’en linje for linje – lige som vi gerne vil have det ind. Intet bliver nu tastet forkert, og salgsafdelingen har fået mulighed for at bruge mere tid på kvalitetssikring fremfor manuelt tastearbejde,” slutter en tilfreds Jan Hansson.

image

Vil du vide mere om, hvordan I kan generere vækst med ERP?

Læg afstand til konkurrenterne med automatiserede, sammenhængende og intelligente processer. ERP samler alle forretningsprocesser, og tager din forretning til et nyt niveau, men det er ikke helt lige meget, hvilken partner, du vælger. NORRIQ er et af de tungeste konsulenthuse inden for hele Dynamics 365-spekteret, og vi er klar til at hjælpe med jeres næste skridt.

Læs mere om ERP
da-DK
Kontakt os

NORRIQ anvender egne cookies samt cookies fra tredjeparter for at få hjemmesiden til at fungere og lette brugen, vise målrettede annoncer til dig, til trafikmåling og til at tracke dit besøg på norriq.dk. Ved at klikke videre giver du samtykke til denne brug af cookies. Du kan altid tilbagekalde dit samtykke ved at blokere cookies i din browser.