Butikkerne har fået fuldt overblik over lageret, helt ned til detaljer omkring beholdningen. De kan også let se, hvilke varer, der genererer det bedste dækningsbidrag, og status tager i dag kun 4-5 timer.

Johnny Kruse
IT-koordinator, Dress Partner
image

Opgraderede sig til fremdrift 

Dress Partner er kædekontor og indkøbsorganisation for 137 frivillige medlemsbutikker i et frivilligt kædesamarbejde. I 2005 besluttede kædekontoret at gå tøjbutikkernes aldrende IT-systemer grundigt efter i sømmene. Det viste sig, at kædens butikker havde brug for en brancheløsning, der pegede fremad både i funktionalitet, udvikling og support – og samtidig nem at bruge og overkommelig i pris. Valget faldt på NORRIQs butiksløsning N-POS, der netop er udviklet med selvstændige kædebutikker i tankerne.

Gennemtestet pakkeløsning

I dag bruger foreløbig 37 af de 137 butikker NORRIQs detailløsning N-POS, som med Johnny Kruse´s ord er en nem, køreklar pakkeløsning, der kun kræver to ting: Strøm og en netværksforbindelse. “NORRIQ klarer resten. Fra bestilling af ADSL til opsætning af kasse- og dankortterminaler. Og når systemet kører, er der åbent på supporttelefonen – også om lørdagen til kl. 17," siger IT-koordinatoren og fortsætter:

For de 37 butikker, som foreløbig har implementeret detailløsningen – med 100 på vej – ligger den helt store fordel i det forbedrede overblik. "Implementeringen i butikkerne sker efter NORRIQs nøje beskrevne køreplan, så alle er klar over, hvad NORRIQ gør og hvilke opgaver, der er butikkens egne.”

image

Status reduceret fra dagevis til timer

Også den tid, det i dag tager at lave statusopgørelse, er blevet dramatisk forbedret. “Tidligere kunne det tage flere dage, og nu klarer butikkerne det typisk på 4-5 timer.” Den enkelte butiksindehaver har desuden fået frihed til at klare de administrative opgaver fra hjemmearbejdspladsen eftersom NORRIQs butiksløsning er hostet. Med en pc og internet at kobler butiksejerne sig nemt på N-POS.

Revisorer har direkte adgang

Flere af tøjbutikkerne i kæden har benyttet muligheden for at give deres revisorer eller bogholdere direkte adgang til systemet. “Det sparer masser af tid og telefonsamtaler, når alle nemt kan få adgang til de oplysninger, de skal bruge”, siger Johnny Kruse. At løsningen er online skaber samtidig sikkerhed for, at vitale oplysninger ikke mistes, selv om en harddisk i butikken skulle gå ned.

image

Minimeret administration

Om løsningens integration til Microsoft Dynamics C5’s kasse-, lager- og finansmoduler siger Johnny Kruse: “Det sparer både tid og ressourcer i butikkerne. Ikke mindst fordi de to standardsystemer, N-POS og Microsoft Dynamics C5, er nøje tilpasset behovene og ønskerne hos Dress Partner butikkerne. Når butikken sælger en vare, så konterer systemet selv på de rigtige konti. Lager, vare, varegruppe og kontoplan hænger simpelthen sammen i systemet. Og det er slut med den manuelle kontering og opdatering mellem kassen og regnskabet, som ellers kan tage masser af tid”.

I nær fremtid vil butikker have implementeret den opgraderede NAV-løsning. En opgave, som Johnny Kruse ikke tror bliver svær. ”Efter at medlemsbutikkerne har oplevet fordelene ved opgraderingen, breder efterspørgselem på det nye system sig som ringe i vandet," slutter han.

image

Vil du vide mere om, hvordan I kan generere vækst med ERP?

Læg afstand til konkurrenterne med automatiserede, sammenhængende og intelligente processer. ERP samler alle forretningsprocesser, og tager din forretning til et nyt niveau, men det er ikke helt lige meget, hvilken partner, du vælger. NORRIQ er et af de tungeste konsulenthuse inden for hele Dynamics 365-spekteret, og vi er klar til at hjælpe med jeres næste skridt.

Læs mere om ERP
da-DK
Kontakt os

NORRIQ anvender egne cookies samt cookies fra tredjeparter for at få hjemmesiden til at fungere og lette brugen, vise målrettede annoncer til dig, til trafikmåling og til at tracke dit besøg på norriq.dk. Ved at klikke videre giver du samtykke til denne brug af cookies. Du kan altid tilbagekalde dit samtykke ved at blokere cookies i din browser.